Fusie Fanfare Jabeek – Doenrade speelt een goede beoordeling bij elkaar.

(Het fusie orkest wordt na het concert toegesproken door Dhr. Cnoops)

JABEEK- De Koninklijke Fanfare St. Caecilia Jabeek Doenrade is per 1 januari 2023 ontstaan door een fusie van de 2 fanfarekorpsen uit Doenrae en Jabeek. De jarenlange goede muzikale en organisatorische samenwerking tussen de beide muziekverenigingen uit Jabeek en Doenrade heeft uiteindelijk geleid tot deze fusie.

Na een voorjaarsconcert eerder dit jaar in Heugem heeft het orkest o.l.v. dirigent Stan Beckers zich op zondag 4 juni laten beoordelen door Dhr. Cnoops (saxofonist concertgebouw orkest en marinierskapel, dirigent diverse orkesten). De fanfare speelde de muziekwerken: Piccadilly Fanfare, The adventures of Baron Munchausen, Coma la Flor en Gibraltar tijdens dit beoordelingsconcert. Na afloop van het concert heeft Dhr. Cnoops het orkest toegesproken en complimenteerde het orkest met haar bijzonder mooie klank, haar enthousiaste muzikanten en stelde het fusie orkest als schoolvoorbeeld voor de Limburgse blaasmuziek. ‘Het is zeldzaam en heel bijzonder om op zondagochtend nog een fanfare in een dorp te horen spelen…’ zei hij met enige weemoed na afloop van het concert.

Muzikaal technische details werden overigens in het rapport beschreven dat Dhr. Cnoops met dirigent Stan Beckers verder heeft besproken.

Een mooi resultaat dat de goede koers en een gezonde toekomst voor het orkest bevestigd.

Ter afsluiting voor de zomervakantie speelt het orkest in de kernen Doenrade en Jabeek haar traditionele ‘platzconcerten’. In Doenrade op maandag 3 juli om 19:30 uur bij Gasterie Dobbelsteyn.  In Jabeek zal het laatste concert zijn op zondag 9 juli om 11.30 uur bij Brasserie De Maar.  De concerten zijn vrij toegankelijk en op zondag 9 juli hanteert de Brasserie in Jabeek een speciale menukaart van 11:00 tot 20:00 uur.  Graag tot ziens op 1 van de komende concerten.

Op zaterdag 26 augustus zal in Jabeek de jaarlijkse Zomercarnaval worden gehouden, waarna de repetities weer worden opgestart. De eerstvolgende muzikale activiteit na de zomervakantie zal op zaterdag 28 oktober zijn. Er wordt dan een concert met de fanfares uit Munstergeleen en Urmond georganiseerd in het ontmoetingscentrum te Jabeek.  Daarnaast organiseert de vereniging op zaterdag 14 oktober voor haar leden diverse activiteiten om de geslaagde fusie van de beide verenigingen te vieren.

En om ook alvast in uw agenda te noteren: De contouren voor het carnavalsconcert op vrijdagavond 5 januari 2024 zijn reeds geschetst. Diverse bekende artiesten werden reeds gecontracteerd. Meer informatie: www.fanfare-jabeek-doenrade.nl

Carnavalsconcert

Leef carnavalsvrunj, De 11e van de 11e kump d’r weer aan. De vastelaovend geet weer van sjtart! Op 5 januari 2024 organiseert

Blokfluitlessen van start

Op zaterdag 16 september 2023 zijn er maar liefst 8 nieuwe blokfluiters gestart. Inmiddels zijn we een paar weken verder en het

Je wachtwoord vergeten?

Voer je gebruikersnaam of e-mailadres in.
Je zult een link via e-mail ontvangen om een nieuw wachtwoord aan te maken.

Inloggen

Ben je lid van de fanfare? Registreer je dan hier voor het ledengedeelte.

• Minimum lengte van 8 karakters.

Uitloggen