Lees meer over het korps

Het korps

Het fanfareorkest bestaat uit ongeveer 30 leden en wordt sinds september 2020 gedirigeerd door Stan Beckers. De vaste repetitieavond is op maandag van 19:30-21:30u in het Ontmoetingscentrum aan de Gaatstraat te Jabeek. Sinds 2016 werkt onze fanfare intensief samen met Fanfare St. Cécilia Doenrade. Zowel op de repetities als tijdens concerten presenteren we ons als één fanfareorkest. Dit heeft tot een fusie per 1 januari 2023 geleidt.

Het jeugdorkest / opleiding

Momenteel beschikt de fanfare niet over een afzonderlijk jeugdorkest. De huidige leerlingen krijgen wekelijks muziekles van een professionele muziekopleider in het Ontmoetingscentrum te Jabeek of krijgen les op de Muziekschool. Wil jij graag een muziekinstrument leren spelen? Vraag dan naar de mogelijkheden om door een van onze topmuzikanten opgeleid te worden.

De dirigent

Al op jonge leeftijd ontdekte Stan Beckers zijn passie voor muziek, in het bijzonder slagwerk en dirigeren. Daarom koos hij na het atheneum voor de bachelorstudie klassiek slagwerk aan het Maastrichtse conservatorium. Tijdens zijn studie kreeg hij les van vooraanstaande musici als Werner Otten, Pieter Janssen en Raymond Curfs.

Na zijn bachelor volgde Stan ook de masteropleiding klassiek slagwerk in Maastricht. Beide studies rondde hij cum laude af. Verder volgde hij de opleiding tot harmonie- en fanfaredirigent bij Pieter Janssen.

Stan dirigeert verschillende verenigingen in Limburg. Daarnaast remplaceert hij regelmatig als paukenist en slagwerker bij professionele orkesten. Zo speelt hij met de Marinierskapel der Koninklijke Marine, Philharmonie Zuid-Nederland, Sinfonieorchester Aachen en andere gezelschappen.

Je wachtwoord vergeten?

Voer je gebruikersnaam of e-mailadres in.
Je zult een link via e-mail ontvangen om een nieuw wachtwoord aan te maken.

Inloggen

Ben je lid van de fanfare? Registreer je dan hier voor het ledengedeelte.

• Minimum lengte van 8 karakters.

Uitloggen